۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواد و تجهیزات دندانپزشکی



مشکل تجهیزات درحوزه های مختلف پزشکی به چشم می خورد.عضو انجمن دندانپزشکی ایران نیز از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواد و تجهیزات دندانپزشکی خبر داده و گفته است: متاسفانه شرکتهای وارد کننده داخلی پولشان را به دلار می خواهند در حالی که درآمد دندانپزشکان به ریال است.
دکتر امیر عزمی به  مهر گفت: در حالی قیمت مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی طی ماههای اخیر ۲ تا ۳ برابر شده است که تعرفه های دندانپزشکی در ابتدای سال بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.
عزمی دولت را متولی واردات مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی خوانده و اشاره کرده: واردات این مواد و تجهیزات در اولویت دوم تا ششم قرار دارد. از همین رو برای گرفتن ارز مرجع با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین برای انتقال ارز می بایست بانکهای ایران با شرکتهایی که نیازهای ما را تامین می کنند، امکان ارتباط داشته باشند. اما متاسفانه بانکهای ایران بیشتر با بانکهای کشورهای کره، چین و روسیه همکاری دارند در حالی که اکثر واردات ما از اروپا و آمریکاست.
وی ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا شرکتهای وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی از طریق صرافی ها وارد عمل شوند و همین مسئله موجب افزایش هزینه ها می شود. به گفته او مردم به خاطر مشکلات اقتصادی، خدمات دندانپزشکی را از سبد خرید سلامت خانوار حذف کرده اند و ادامه این روند آینده درمانهای دندانی را به خطر می اندازد.

۱ نظر: