۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

قیمت رهن خانه 75 متری + جدول قیمت



خانه های 75 متری مناسب ترین و معقول ترین مسکن برای خانوارهای 3 تا 4 نفره هستند. ساکنان مسکن های 75 متری معمولا جزو قشر متوسط به حساب می آیند. البته منظور ما از ساکنان طبقه متوسط خانه های 75 متری در این گزارش بیشتر اجاره نشینان هستند تا صاحبان مسکن!

 در شرایطی که خرید یک خانه 75 متری به رویا تبدیل شده و قیمت اجاره ماهانه خانه ها به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده این سوال پیش می آید که با چه مقدار پول می توان یک خانه 75 متری را رهن کامل کرد؟
مسلما در زمانی که قیمت اجاره بها به رشد خزنده خود ادامه می داد قیمت رهن کامل هم افزایش پیدا کرده است. بالا رفتن قیمت رهن کامل اما دلیل اصلی علاقه مندی صاحبان مسکن به اجاره دادن خانه خود به صورت رهن کامل نیست.

آنطور که برخی مشاوران املاک می گویند اصلی ترین دلیل رشد خانه هایی که برای رهن کامل گذاشته شده اند این است که صاحبان مسکن در نظر دارند که پول دریافتی از مستاجر را در بازارهایی زودبازده نظیر سکه و ارز سرمایه گذاری کنند.
به گفته مشاوران املاک در ماه های گذشته بازارهایی نظیر ارز و سکه به قدری سودده شدند که بسیاری از صاحب خانه ها برای سرمایه گذاری در این بازارهای اغوا شدند.
مسلما یک صاحب ملک زمانی که 20 تا 40 میلیون پول را در بازار ارز یا طلا سرمایه گذاری کند با شرایط اقتصادی و نوسانات روزانه نرخ دلار می تواند در مدت زمان کوتاهی سود چشمگیری به دست اورد. این موضوع در ماه های اخیر به اینجا انجامیده است که صاحبان ملک به رهن کامل خانه های خود روی بیاورند.

یکی از دلایل افزایش قیمت رهن کامل هم دقیقا همین مساله است که صاحبان ملک دوست دارند پول بیشتری در بازار ارز سرمایه گذاری کنند تا بتوانند سوی بیشتری از این بازار به دست آورند. بر همین اساس اکنون در محله های تهران - به جز منطقه های حاشیه ای- نمی توان خانه ای 75 متری پیدا کرد که رهن کامل آن زیر 30 میلیون تومان باشد.
برای مثال در منطقه پیروزی یک واحد مسکونی 75 متری که عمر آن هم نزدیک 5 سال است به قیمت 33 میلیون تومان به رهن کامل گذاشته شده است. آنطور که گفته می شود در این منطقه نمی توان خانه ای پیدا کرد که کف قیمت رهن کامل آن زیر 30 میلیون تومان باشد.
در دیگر مناطق تهران حتی این نرخ تا 60 یا 80 میلیون تومان - آن هم برای خانه ای 75 متری- پیش می رود. برای اطلاع از صحت این موضوع می توانید به جدول زیر مشاهده کنید. این نرخ ها از سایت ایران فایل استخراج شده اند.
منطقهمتراژرهن کامل(میلیون تومان)
نارمک7345
فرجام7042
تهران نو7536
تجریش7060
شهران7235
آیت الله کاشانی7040
سبلان7030
میدان امام حسین7235
تهران پارس7135
سعادت آباد7060

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر