۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

کسر اجباری از حقوق بازنشستگان برای بیمه تکمیلی



 کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به ازای ارائه خدمات اجباری بیمه تکمیلی دی از حقوق بازنشستگان مبالغی را کسر می‌کنند، این در حالی است که بیمه تکمیلی اجباری نیست.
 یکی از مسئولان خانه کارگر با انتقاد ازطرح بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: تعداد زیادی از بازنشستگان از این بیمه تکمیلی اجباری رضایت ندارند و این در حالیست که تعداد زیادی از بازنشستگان  در سال گذشته برای انصراف از این بیمه  اجباری اقدام کرده‌بودند که متاسفانه تا کنون هیچ ارگان و یا سازمانی جوابگوی آنان نبود.
او با تاکید بر اینکه این تعداد بازنشستگان خواستار تجدید نظر مسئولان کانون عالی بازنشستگان دراین خصوص هستند، اظهار داشت: هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون مجوز از حقوق بازنشستگان مبلغی را کسر کند.
کریمی با اشاره به این نکته که سازمان تامین اجتماعی با انجام این اقدام بیمه درمان مستقیم را به قهقرا برده است، گفت: متاسفانه امروز مشاهده می‌شود که بدون مجوز‏، از حقوق مستمری بگیران، بازنشسته‌ها و بازماند‌ه ها مبالغی به حساب کانون عالی بازنشستگان و سپس بیمه دی واریز می‌شود که این روند قانونی نیست.
او گفت: به عنوان مثال اگر درسطح کشور از دو میلیون بازنشسته به ازای هر نفر شش هزار تومان کسر شده باشد حداقل باید یک میلیارد تومان به حساب کانون عالی بازنشستگان واریز شده باشد و کانون باید جوابگو باشد که این مبالغ در کجا هزینه می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر