۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

خودداری بیمه های تکمیلی از انعقاد قرارداد



مشکلات اقتصادی و بالارفتن هزینه ها ببیمه های تکمیلی را هم از تمدید قرارداهای خود با بیمارستانها منصرف کرده است موضوعی که نتیجه ای جز سرگردانی بیماران به همراه نداشته است. به گونه ای که برای انجام هر عمل مسوولان برخی از بیمارستانها مراجعین را به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ها و دریافت مهر و امضاء قطعی وامی دارند تا از تعهدشرکت های بیمه مطمئن شوند. کاری که تا پیش از این تنها از طریق فاکس صورت می گرفت.
این موضوع در نشست مشترک اخیر رؤسا و نمایندگان بیمارستانهای خصوصی با نمایندگان سازمانهای بیمه‌ای مطرح شد که برخی از قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستانهای خصوصی در سال ۹۱ تمدید نشده و نگرانی از بی‌اعتمادی جامعه پزشکی از بیمه‌ها افزایش یافته است.
خبرگزاری مهر به نقل از سیدشهاب‌الدین صدر رئیس کل سازمان نظام پزشکی نوشت: با گفتگوهای انجام شده در آن جلسه انتظار داشتیم که تفاهم لازم برای تمدید قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستانهای خصوصی صورت گرفته باشد و مشکلات بیماران در این خصوص حل شود که متأسفانه تاکنون این اقدام انجام نشده است.
وی افزود: یکی از مسایل طرح شده از سوی سازمان نظام پزشکی در جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوع عدم تمدید قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستانهای خصوصی و سرگردانی بیماران است.
رؤسای بیمارستان‌های خصوصی تهران اعلام کردند. در صورتی که بیمه‌های تکمیلی نسبت به تمدید قراردادی منصفانه با بیمارستان‌های خصوصی نکنند، با تأکید بر ارائه خدمات به همه بیماران، از ارائه خدمات مطابق شرایط و ضوابط بیمه‌های تکمیلی معذور خواهند بود.
 به گفته علی رضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی در این زمینه حتی کارگروه ویژه‌ای نیز با حضور نمایندگان این سازمان، بیمارستانهای خصوصی و شرکتهای بیمه دولتی و خصوصی برای مذاکره و حل مسایل طرفین تشکیل شده است اما هنوز توافق و راهکار مشخصی از آن بیرون نیامده است.
مرضیه دستجردی وزیربهداشت، وزیر بهداشت تامین منابع در حوزه سلامت را یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی این حوزه خوانده و گفته بود: در حال حاضر ۵۴٫۹ درصد از هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود و بیمه های سلامت ۱۸٫۶، دولت حدود ۲۰ درصد و بیمه‌های خصوصی ۷٫۳ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند که با اصلاح تامین منابع تلاش می‌کنیم جلوی این عدم عدالت در سلامت را بگیریم.
وی با اعلام اینکه ۱۶٫۸۳ درصد از مردم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، افزود: ۵٫۴ درصد از مردم از دو دفترچه بیمه درمانی و یا بیشتر برخوردارند.او با اشاره به سهم بالای مردم از پرداخت هزینه های درمان گفته بود: چیزی در حدود ۷٫۵ درصد از جمعیت کشور با هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر