۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

افرایش امامزاده ها در ایران؛ هر سال 300 امامزاده جدید / گردش مالی آنها به کجا می رود؟!



یک نماینده مجلس با انتقاد از افزایش آمار «امامزاده‌ها» در ایران اعلام کرد گزارش مالی هشت هزار «امامزاده» شفاف نیست و سازمان حچ و اوقاف باید درباره سرنوشت درآمد آنها توضیح دهد.
غلامعلی جعفرزاده٬ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته ادعای مسئولان اوقاف در این‌ زمینه که «درآمد هر امامزاده صرف‌‌ همان امامزاده می‌شود دروغ است.»
وی همچنین افزوده است: «سازمان اوقاف شفافیت لازم را در درآمد و هزینه امامزاده‌ها ندارد و به مردم گزارش نمی‌دهد.»
جعفرزاده اضافه کرده است: «۲۰ درصد درآمد امامزاده‌ها را سازمان اوقاف بر می‌دارد» و مسئولان این سازمان باید بگویند «این پول‌ها کجا می‌رود و چرا آمار امامزاده‌ها یک مرتبه افزایش داشته است؟»
یک مقام سازمان حج و اوقاف نیز با رد گفته‌های این نماینده مجلس٬ گفته که این اظهارات «بدون مطالعه و به قصد سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن عملکرد این سازمان عنوان شده است.»
احمد شرفخانی٬ معاون فرهنگی سازمان اوقاف افزوده ۴۰ درصد درآمد‌ «امامزاده‌ها» برای عمران و آبادانی بقعه، ۳۰ درصد برای امور جاری و هزینه‌های مصرفی، ۲۰ درصد مسائل فرهنگی و مذهبی و ۱۰ درصد حق‌التصدی اختصاص می‌یابد.
غلامعلی جعفرزاده هم اعلام کرده که از این توضیحات قانع نشده و موضوع درآمد هشت هزار «امامزاده» را در مجلس پیگیری خواهد کرد.
براساس آمار رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه٬ در ایران بیش از هشت هزار امامزاده وجود دارد که زیر نظر این سازمان که رئیس آن از سوی رهبری منصوب می‌شود٬ اداره می‌شوند.
در ۳۰ سال گذشته به طور میانگین ۳۰۰ «امامزاده» در سال به امامزاده‌های کشور افزوده شده است. «تعداد امامزاد‌ها در اوایل انقلاب ۱۵۰۰ تن بوده که به ۱۰هزار و ۵۰۰ تن» افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر