۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

اخراج ۱۰۰ کارگر صنایع چوب پونل



رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه پونل اعلام کرد: یکصد کارگر صنایع چوب پونل به بهانه انحلال کارخانه از سوی کارفرما تعدیل شده و هم اکنون بیکار هستند.
علی‌رضا زمانی که خود نیز از کارگران تعدیل شده است، گفت: از مجموع ۱۱۵ کارگر کارخانه پونل ۱۰۰ کارگر به تدریج از مهرماه سال جاری به بهانه افزایش مشکلات کارخانه اخراج شده و هم اکنون بیکار هستند.
این فعال کارگری با بیان اینکه هنوز هیچ مرجع قانونی حکم انحلال این واحد تولیدی را صادر نکرده است افزود: ۱۵ کارگر این کارخانه در شرایطی به کار خود ادامه می‌دهند که انحلال این کارخانه از سوی کارفرما بدون رای مراجع قانونی به آنان و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شده است.
زمانی اضافه کرد: ۱۱۵ کارگر شاغل در صنایع چوب پونل ۲ ماه حقوق معوقه ماه‌های شهریور و مهر خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و بیمه آنان نیز از اردیبهشت سالجاری پرداخت نشده است.
به گفته این فعال کارگری، سابقه کار کارگران اخراجی این کارخانه از ۷ تا ۲۷ سال بوده که حدود ۲۵ کارگر آن با وجود سوابق بالا به دلیل کوتاهی کارفرما در پرداخت منظم حق بیمه، امکان بازنشستگی ندارند.
زمانی تصریح کرد: کوتاهی در پرداخت بیمه و حقوق قانونی کارگران در شرایطی صورت می‌پذیرد که تولید و فروش کارخانه مناسب بوده و هیچ مشکلی از سوی کارگران دیده نمی‌شود.
این کارگر مدعی شد: کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن حق کارگران و اعلام انحلال کارخانه سعی دارد با انتقال سرمایه این کارخانه به مکانی دیگر، و با بکار گیری نیروهای جدید، از تسهیلات دولتی اشتغالزایی استفاده کند.
تکذیب اخراجها توسط کارفرما!
داوود دیهیمی مالک و کارفرمای صنایع چوب پونل  ضمن تایید ۲ ماه حقوق معوقه کارگران اظهار داشت: هم اکنون این کارخانه با ۸۰ کارگر و با حداقل ظرفیت در حال تولید است.
او افزود: کارخانه پونل برای ادامه حیات خود با توجه به اینکه در تهیه مواد اولیه خود دچار مشکلاتی است به کارگزار مدیریت تولید واگذار شده تا آنان با تامین مواد اولیه و ادامه روند تولید اشتغال کارگران موجود را حفظ کنند.
دیهیمی اضافه کرد: درب این کارخانه هم اکنون باز بوده و ادعای انحلال کارخانه کذب است.
 این کارفرما در ادامه با بیان اینکه پونل در سال جاری هیچ اخراجی نداشته‌ است، اظهار داشت: تنها اخراجی‌های این کارخانه ۱۴ کارگر بوده‌اند که این اخراج‌ها هم بخاطر مسائل و مشکلات اخلاقی طبق ظوابط قانونی صورت گرفته است.
کارفرمای کارخانه پانل یاد اور شد: این کارخانه همانند سایر واحدهای تولیدی به سبب مشکلات اقتصادی موجود در تهیه مواد اولیه تولید دچار مشکلاتی است که آن را مجبور به تعطیلی بخشی از کارخانه که مواد اولیه آن کم یاب است کرده است و مابقی خطوط که مواد تولید آنان به راحتی قابل تامین است هم اکنون با حداقل تولید فعال هستند.
ا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر