۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

تحقیق بانک جهانی و انتشار آن در خبرگزاری فارس: رضایت‌‌مندی بالای ایرانی‌ها از زندگی!


رسانه های حکومتی در ایران با توسل به چنین آماری که کمترین تطابقی با واقعیتهای زندگی مردم ندارد، سعی دارند بر مشکلات سرپوش گذاشته و از امل بر این واقعیات طفره روند. گویا آنها مجبورند برای تقویت باور خود به اینکه کشور دچار هیچ مشکلی نیست، ترجیح میدهند به جای رفتن به میان مردم، به آمارهای کمی و توخالی چنگ بیندازند. امروز همچنین  فرمانده بسیجی بنیاد مستضعفان در مصاحبه ای گفته بود، رشد اقتصادی در ایران با سرعت زیادی به پیش می رود. سرعت این رشد را باید در زندگی کارگران و کشاورزان  و کارمندان ایرانی دید. مسئولان کشوری از جنین آمارهایی مانند آمارهای رده بندی تیمهای فوتبال فیفا به عنوان خوراک افکار عمومی استفاده می کنند. با اینکه واقعیت چیز دیگری است اما توجه شما را به این گزارش و آمارها جلب می کنیم تا خود به قضاوت بپردازید.
بانک جهانی در گزارشی سطح رضایت مردم ایران از زندگی خود را ۶۳ تا حدود ۷۰ درصد اعلام کرد که بالاتر از بسیاری از کشورهای درحال توسعه مثل الجزایر، مصر، بوسنی و هرزگوین، هند، روسیه است.

به گزارش فارس بانک جهانی در گزارش خود موسوم به «گزارش توسعه جهانی» آماری در مورد میزان رضایت شهروندان کشورهای مختلف از زندگی خود ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، مردم ایران در مقایسه با کشورهای درحال توسعه دیگر رضایت نسبتا بالایی از زندگی خود دارند به طوری که ۶۳.۳ درصد افراد شاغل در ایران از زندگی خود ابراز رضایت می کنند. این رقم برای افرادی که هنوز وارد بازار کار نشده اند که شامل کودکان و نوجوانان و زنان خانه دار هستند ۶۶.۹ درصد اعلام شده است.

بالاترین سطح رضایت در میان افراد شاغل در جهان به کشور توسعه یافته هلند اختصاص دارد که ۹۶.۴ درصد جمعیت شاغل این کشور از زندگی خود ابراز رضایت کرده اند. این رقم برای برخی کشورهای دیگر عبارت است از: الجزایر ۵۵.۴ درصد، آرژانتین ۸۷.۱ درصد، استرالیا ۸۶.۹ درصد، بوسنی و هرزگوین ۵۸.۷ درصد، مصر ۵۲.۲ درصد، اتیوپی ۴۰.۲ درصد، فرانسه ۸۰.۸ درصد، گرجستان ۴۲.۸ درصد، هند ۳۸.۹ درصد، عراق ۳۱.۴ درصد، ژاپن ۸۰.۹ درصد، اردن ۴۷.۷ درصد،‌مالزی ۷۹.۶ درصد، مراکش ۳۶.۷ درصد، پاکستان ۲۶.۶ درصد، روسیه ۵۹.۵ درصد، عربستان ۷۷.۲ درصد، اسپانیا ۹۳.۴ درصد،‌آمریکا ۸۵.۹ درصد،‌ و زیمبابوه که کمترین رقم را به خود اختصاص داده است ۲۵ درصد.

در میان افرادی که هنوز وارد بازار کار نشده اند بیشترین سطح رضایت از زندگی مربوط به هلند با ۹۳.۴ درصد است. این رقم برای برخی کشورهای دیگر عبارت است از: آلبانی ۳۵.۵ درصد، الجزایر ۵۷.۵ درصد،‌بنگلادش ۴۲.۵ درصد، کانادا ۹۰.۷ درصد،‌چین ۷۴.۹ درصد، مصر ۵۴.۶ درصد،‌السالوادور ۷۸ درصد، فرانسه ۷۱.۶ درصد، آلمان ۷۸.۱ درصد، عراق ۳۱.۳ درصد،‌مالزی ۸۱.۲ درصد، انگلیس ۹۱.۸ درصد، آمریکا ۸۷.۸ درصد و زیمبابوه که کمترین رقم را به خود اختصاص داده است ۲۸.۱ درصد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر