۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

تخلف ۴۰۹ ميليارد ريالي يک شرکت پتروشيمي

معاون بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شرکت های تولیدکننده مواد پتروشیمی موظف هستند محصولات خود را در بورس عرضه کنند، در غیر این صورت، واحدهای متخلف را شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد. 
مجتبی فراهانی  افزود: بازرسان سازمان های حمایت و صنعت، معدن و تجارت استان ها در بیشتر واحدهای پتروشیمی مسقر هستند و در برخی واحدها نیز در زمان فعالیت کاری این واحدها، بازرسان ما حضور می یابند. 

وی اضافه کرد: برای تعدادی از واحدهای تولیدی پتروشیمی که تخلف داشته و همه کالاهای خود را به بورس کالا عرضه نکرده یا کم عرضه بودند پرونده تخلف تشکیل شده است . 

فراهانی گفت: ارزش پرونده تخلف یکی از واحدهای پتروشیمی حدود ۴۰۹ میلیارد ریال بوده که به تعزیرات ارسال شده است و حکم نهایی و جریمه این شرکت متخلف نیز پس از طی مراحل قانونی در سازمان تعزیرات حکومتی اعلام می شود . 

وی تاکید کرد: علاوه بر عرضه کالای پتروشیمی در خارج از بورس کالا با آن دسته از واحدهای پتروشیمی که در مواردی گرانفروشی دارند ، برخورد و نسبت به معرفی آنها به مراجع قانونی به ویژه سازمان تعزیرات حکومتی اقدام خواهد شد. 

معاون بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برخی واحدهای تولیدکننده محصولات پتروشیمی با استفاده از عوامل فرصت طلب و دلال با روش های عرضه نکردن، کم عرضه کردن و گران فروشی به ایجاد التهاب در بازار این محصولات دامن می زدند که علاوه بر برخورد با این واحدها، با دلالان و عوامل فرصت طلب نیز برخورد کردیم و قصد داریم دست آنها را از این بازار کوتاه کنیم. 

فراهانی افزود: با توجه به اینکه محصولات پتروشیمی از اقلام تعیین کننده در قیمت تمام‌ شده محصولات تولید داخلی به شمار می‌روند، ضرورت کنترل محصولات پتروشیمی از اولویت های نخست ما در طرح تشدید بازرسی ها به شمار می رود که در حال اجراست .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر