۱۳۹۱ آذر ۱۷, جمعه

بسیاری از کارگران ساختمانی هیچگاه به بازنشستگی نمی‌رسند


کاهش ساخت و ساز مسکن در فصول سرد سال باعث ایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ای کارگران ساختمانی می‌شود و از این رو بسیاری از کارگران ساختمانی با کمبود سابقه هیچگاه به سنین بازنشستگی نمی‌رسند.
کاظم خلجی، سرپرست خانه کارگر خرم‌دره درباره یکی دیگر از دلایل ایجاد فاصله بیمه‌ای در سوابق کارگران ساختمانی، گفت: امسال با وجود افزایش قیمت مصالح ساختمانی ساخت و ساز مسکن بیش از فصول سرد سال‌های گذشته کاهش یافته است و به همین دلیل شاهد بیکاری تعداد زیادی از کارگران ساختمانی هستیم که ایام بیکاری اجباری در سوابق بیمه‌ای آنان لحاظ نمی‌شود.
او در ادامه به تشریح دلیل دیگری برای ایجاد فاصله بیمه‌ای پرداخت و افزود: پر کردن سوابق بیمه‌ای برای کارگران ساختمانی منوط به کار است و کارگرانی که به دلایل خاصی همانند اتمام پروژه تا پیدا کردن پروژه دیگر، بین سوابق کاری‌شان فاصله می‌افتد، با وجود آنکه در تمامی مدت کار حق بیمه می‌پردازند اما ممکن است هیچ‌گاه به سن بازنشستگی نرسند.
این فعال کارگری با بیان اینکه قانون باید راه کار مناسبی را برای رفع این مشکل تدبیر کند، اظهار داشت: زمانی که ساخت و ساز کم است دولت باید با تامین منابع مالی مبلغی را برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص دهد تا در زمان بیکاری از این منابع مالی جهت پرداخت بیمه این کارگران استفاده شود.
او در خاتمه ضمن تاکید برتصویب قوانین حمایتی برای کارگران ساختمانی گفت: دولت با حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، منابع مالی این طرح را نیز تامین کند تا با از بین رفتن همه موانع دغدغه‌های بازنشستگی این کارگران نیز حل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر