۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

بیکاری ۳۰ کارگر قراردادی صنایع فلزی ایران‎


30 کارگر کارخانه صنایع فلزی ایران، پس از اتمام قرارداد توسط کارفرمای دولتی این واحد تولیدی بیکار شدند.
نماینده کارگران صنایع فلزی ایران با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: در پی عدم پرداخت معوقات حقوقی کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران و اعتراضات مکرر بیش از ۶۰۰ کارگر این کارخانه در مقابل نهادهای دولتی برای رسیدگی به مشکلات کارگران این کارخانه، نماینده‌ای از جانب دولت در کارخانه مستقر شد که متاسفانه بجای ایجاد فضای کسب کار و افزایش اشتغال‌زایی، تعداد ۳۰ کارگر قرار دادی این کارخانه با اتمام قرار داد کاریشان بیکار شده‌اند.
پروین محمدی با بیان اینکه تعداد کارگران اخراجی ظرف هفته‌های آینده افزایش خواهند یافت، افزود: کارگران نگران‌اند که دولت به بهانه کاهش سفارشات کار، همه کارگران قراردادی این کارخانه را اخراج کند.
به گفته محمدی، همچنین نماینده دولتی مستقر در کارخانه در تلاش است با این اقدام خود علاوه بر تعطیلی سالن شماره یک این کارخانه تمام کارگران رسمی را به کارخانه شماره دو انتقال دهند.
این فعال کارگری در ادامه اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۵۰ کارگر رسمی این واحد تولیدی که در شرف بازنشسته شدن هستند با دریافت حقوق خود در منزل بسر می‌برند و به آنان گفته شده تا رسیدن به سن بازنشستگی در منزل باشند.
این نماینده با بیان اینکه نگرانی کارگران این واحد صنعتی به سبب نداشتن امنیت شغلی بیشتر شده است گفت: تنها کمک کارفرمای دولتی کارگران صنایع فلزی ایران بیکار ساختن کارگران قراردادی با هدف تعطیلی کارخانه شماره یک بوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر