۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

کارخانه یخچال سازی بوژان با ۲۴۲ کارگر تعطیل شد



مدیرعامل کارخانه یخچال سازی «بوژان» افزایش بی سابقه نرخ قطعات وارداتی را عامل بروز بحران و تعطیلی این واحد تولیدی ذکر کرد.
کیوان کاظمی در این باره گفت: یخچال سازی بوژان خرم آباد با ۲۴۲ کارگر رسمی و قراردادی طی سالهای گذشته تولید خوبی داشت، اما هم اکنون به دلیل افزایش نرخ ارز در واردات کمپرسورهایی که از عمده قطعات برای تولید این محصول محسوب می‌شوند، دچار مشکل شده است.
او افزود: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، برای خرید هر یک از این کمپرسور‌ها حدود ۵۷ هزار تومان پرداخت می‌کردیم، اما رقم خرید این قطعه در سال جاری به ۱۴۵ هزار تومان رسیده است.
کاظمی ادامه داد: با اینکه از ۱۵ مهرماه سال جاری ناچار شده‌ایم تولید کارخانه را به طور موقت متوقف کنیم، اما سعی کرده‌ایم حقوق کارگران را پرداخت و اشتغال‌شان را حفظ کنیم.
به گفته این کارفرما، واحد‌هایی که نیاز به توسعه و رقابت دارند باید در هنگام لزوم از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند چرا که بی توجهی به مشکلات این واحد‌ها تبعات غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.
کاظمی در تشریح این ادعا گفت: اگر اجرای مصوبات و وعده‌های دولت در موعد مقرر محقق نشود، واحدهای تولیدی توسعه نخواهند یافت چرا که با افزایش نرخ تورم، پرداخت تسهیلاتی که در سالهای گذشته درخواست شده بود دیگر ثمری نخواهد داشت.
مدیرعامل کارخانه بوژان در پایان ابراز امیدواری کرد که با تحقق یافتن وعده‌ها و مصوبات دولت، این کارخانه بتواند تولید را از سر بگیرد و مانع از دست رفتن فرصت‌های شغلی موجود شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر