۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

افزایش 21 درصدی شهریه مهدهای کودک


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مهدهای ستاره دار به مراتب در وضعیت کیفی بهتری از مهدهای معمولی قرار دارند لذا با بالا‌تر در نظر گرفتن شهریه این مهد‌ها به نوعی بدنبال تشویق و گسترش مهدهای ستاره دار هستیم.
 محمد نفریه در رابطه با شهریه مهدکودک‌ها گفت: شهریه مهدکودک‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود که نمایندگان بهزیستی، کانون همیاران مهدکودک‌ها و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در تعیین آن نقش دارند و پس از تایید سازمان بهزیستی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در رابطه با تغییر نرخ شهریه مهد کودک‌ها، تاکید کرد: طبق قوانین شهریه مهدکودک‌ها سالانه نباید بیش از نرخ تورم افزایش داشته باشد لذا شهریه‌ امسال امسال مهد‌ها با توجه به تورم ۲۲ و نیم درصدی، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
وی در رابطه با محتوا و جزییات علوم آموزشی برای مربیان مهدکودک‌ها، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، نگاه به رشد یکپارچه و آموزش مفاهیم دینی به خردسالان برای مربیان در نظر گرفته شده که به صورت یک بسته حاوی سه کتاب تهیه و به مهدکودک‌ها ابلاغ شده است و برای آموزشگاه‌ها یک برند محسوب می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت آموزش در آن است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به وضعیت بهتر مهدکودک‌های ستاره‌دار نسبت به مهدکودک‌های معمولی، گفت: شرایط فیزیکی و تجهیزات، ایمنی و بهداشت تغذیه، عمل به قوانین و مقررات و نیروی انسانی و آموزش هر کدام از مواردی هستند که مهدکودک‌ها با لحاظ آن‌ها امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند و در رده‌های یک‌ستاره، دو ستاره و سه ستاره قرار می‌گیرد.
وی در رابطه با جزییات دریافت ستاره کیفیت برای مهد‌ها، تصریح کرد: از جمله شروط دریافت مهدکودک‌های سه ستاره این است که ۷۵ درصد مربیان آن‌ها باید دارای مدرک کاردانی، کار‌شناسی و بالا‌تر باشند و مربی با مدرک تحصیلی زیر دیپلم در کادر آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین گذراندن دوره آموزشی مخصوص مهدکودک‌ها توسط مدیران و مربیان و گذراندن دوره تکمیلی توسط ۲۵ درصد مربیان از جمله شروط مهدهای ستاره‌دار است.
وی ادامه داد: همچنین نرخ شهریه این مهد‌ها باید طبق دستورالعمل تنظیم شود و نسبت کودکان و مربیان در سطح استانداردهای اعلام‌شده قرار بگیرد که یکی از عوامل مهم در شهریه و اخذ ستاره برای مهد کودک‌ها فضای بیش از ۷۱ مترمربع حیاط به شمار می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر